Georgetown University zorgt voor contact met de community op de campus en daarbuiten

Eerder moesten we al onze middelen inzetten om dingen aan de praat te houden en hadden we geen tijd voor het ontwikkelen van betere functies. Nu werkt alles gewoon vanzelf!

Marty Johnson, directeur Zakelijke services, identiteit en samenwerking

Uitdaging

Het IT-systeem van Georgetown was gefragmenteerd en moest bovendien nodig worden geüpgraded. Studenten, faculteitsleden en personeelsleden werden vaak meer gehinderd door de technologie dan erdoor geholpen. Ze gebruikten verschillende (en verouderde) tools voor agenda's, e-mail en bestandsopslag. Dit bemoeilijkte het plannen van vergaderingen, het delen van informatie en de onderlinge samenwerking.

Oplossing

Met Google Apps for Education kon de universiteit de verouderde systemen vervangen en ook nog geld en IT-middelen besparen. Georgetown biedt nu een gebruiksvriendelijk, gebundeld pakket met tools voor e-mail, opslag, agenda, bestanden delen en samenwerking. Bovendien krijgen alle alumni een Google-account voor het leven, zodat ze contact kunnen houden met de community.