Brown University ontwikkelt een samenwerkingscommunity van onafhankelijke denkers

Uitdaging

De studenten en docenten van Brown University beschikten niet over een samenhangend, efficiënt communicatiesysteem. Bovendien hadden ze slechts 200 MB opslagruimte per e-mailaccount. Dat betekende dat gebruikers doorlopend hun inbox moesten opruimen en grote bijlagen moesten verwijderen. De universiteit had een upgrade van de e-mailserver op locatie nodig, maar daar hing een fors kostenplaatje aan. Ook werd er gezocht naar een eenvoudig communicatiesysteem voor de volledige universiteit, waarmee ideeën konden worden uitgewisseld en aan projecten kon worden samengewerkt.

"Ik kan me niet herinneren hoe de samenwerking in teams was voordat we met Google aan de slag gingen."

Hong Chau, Brown University, Ontwerper van leermiddelen

Oplossing

G Suite bood een naadloos systeem met een aantal voordelen: e-mail, samenwerkingsprogramma's, veel opslagruimte, beveiliging, eenvoudige interne probleemoplossing en stabiele functie-updates. Dit leidde in een periode van vijf jaar tot jaarlijkse besparingen van meer dan $ 800.000, en miljoenen door het wegnemen van dure serverupgrades. Studenten kunnen daarnaast, nadat ze zijn afgestudeerd, hun e-mails, agenda en bestanden meenemen om zo de band met alumni te versterken.

Organisatieprofiel

Brown University is in 1764 opgericht in Providence, Rhode Island. De universiteit is de op zes na oudste instelling voor hoger onderwijs in de Verenigde Staten. De universiteit staat bekend om het open studieprogramma dat studenten aanmoedigt gepersonaliseerde programma's samen te stellen aan de hand van hun persoonlijke interesses.

Gebruikte producten

Downloaden

Hartelijk dank voor je aanmelding.

Laat ons weten waarin je geïnteresseerd bent.