Machine learning inzetten voor beter online onderwijs en betere resultaten voor studenten

Door de machine learning-tools van Google Cloud Platform in te zetten om dag en nacht vragen van studenten te begrijpen en beantwoorden, kon Strayer University veel betere ondersteuning bieden aan de 48.000 studenten.

De meeste studenten van Strayer University zijn geen 'traditionele' studenten. Ze krijgen te maken met andere hindernissen dan traditionele studenten op een campus. De meesten hebben een voltijdbaan en kinderen en hebben al eerder een poging gedaan hoger onderwijs te volgen. Bovendien volgt meer dan 80% van de studenten van Strayer minstens één lesprogramma online. De universiteit erkent dat het niet mogelijk is problemen van online studenten op dezelfde manier op te lossen als een traditionele universiteit zou doen. Er is een unieke aanpak voor nodig.

Wat zeggen de IT-experts

"Dankzij de implementatie van 'Irving' via het Google Cloud Platform en Dialogflow krijgen studenten sneller antwoord. Bovendien hebben medewerkers van de universiteit meer tijd over om studenten te helpen die een steuntje in de rug nodig hebben om hun opleiding te halen."

Joe Schaefer, Hoofd technologie en innovatie, Strayer University

Maak kennis met Irving, de vriendelijke klantenservicemedewerker

Het instituut maakte al gebruik van een chatplatform dat met het oog op de studenten met een baan extra lang actief was op een dag. Ze wilden echter graag een virtuele assistent ontwikkelen die kon leren door in gesprek te gaan met de studenten en die hen in realtime kon ondersteunen. Het bestuur van Strayer stelde een team samen dat meerdere afdelingen besloeg, bestaande uit een gedragspsycholoog, een softwareontwikkelaar, een full-stackontwikkelaar en een conversational designer. Ze onderzochten welke technologie geschikt zou zijn en kozen voor Dialogflow van Google.

Daniel McCarthy, algemeen directeur kunstmatige intelligentie en automatisering, beschrijft het taalmodel van Google Cloud en Dialogflow als "ontzettend robuust. Het is verbazingwekkend hoe efficiënt en nauwkeurig het kan zijn." Het gebruiksgemak, de flexibiliteit, de snelle implementatie en de verbetering ten opzichte van het chatbotmodel waren belangrijke argumenten om voor dit programma een partnerschap aan te gaan met Google. In nog geen week tijd ontwikkelde het team van Strayer een prototype dat een student niet alleen bij naam kon noemen, maar ook persoonlijke details kende, zoals wanneer de student jarig is. Irving, vernoemd naar de oprichter van de universiteit, dr. Irving Strayer, kon leren wanneer het onderwerp van een gesprek veranderde en kon de student doorverwijzen naar een medewerker voor verdere hulp. Dit bracht een enorme verandering teweeg.

Gevolgen voor studenten

Sinds het voorjaar van 2017 zijn er circa 163.700 interacties met Irving geweest met meer dan 20.000 unieke studenten. 72% van de tijd interpreteerde Irving correct wat studenten bedoelden. Zelfs studenten die geen online cursussen volgen, hebben er voordeel van, want Irving is ingebouwd in iCampus, een tool die voor alle studenten toegankelijk is. Vanwege dit succes handelt Irving nu 74% van de live chats van Strayer af, zodat ondersteunend personeel zich meer kan richten op studenten die een wat complexere aanpak nodig hebben. De studenten reageren positief. Toen werd gevraagd naar feedback over de interactie met Irving, zei een student zelfs: "Erg behulpzaam, ik kan niet wachten tot ik weer een vraag heb!"

De komende maanden zal Strayer Dialogflow inzetten om sentimentanalyses te ontwikkelen en het gebruiksgemak voor studenten nog verder te verbeteren. McCarthy benadrukt dat Strayer vragen blijft verzamelen om aan de content toe te voegen en blijft werken aan de service. Hij voegt daaraan toe dat de universiteit een hoger doel voor ogen heeft voor haar technologie. Het team is van plan Dialogflow en Google Cloud in te zetten om te identificeren welke studenten extra ondersteuning nodig hebben. Zo kan hun bijles en aanvullend lesmateriaal worden aangeboden om ze te helpen met leren. McCarthy is optimistisch: "De robuuste functionaliteit van Dialogflow past precies in onze missie. We hebben er allemaal hoge verwachtingen van."

Organisatieprofiel

Strayer University heeft al 125 jaar een innovatieve aanpak van onderwijs. Strayer ontwikkelt nieuwe technologieën en gebruikt deze om volwassenen met een baan bij te scholen. De hoofdvestiging staat in Washington, DC. Strayer is een pionier op het gebied van online educatie: in 1996 werd het een van de eerste erkende instituten die een online lesprogramma aanbood.

Gebruikte producten

Hartelijk dank voor je aanmelding.

Laat ons weten waarin je geïnteresseerd bent.